Микола Петрович Тимків народився 1909 року в бідній сім'ї ткача у передмісті м. Косів. Батьки хотіли привчити хлопця до свого ремесла, та в нього виявився більший нахил до різьбярства. Цілі дні, а то й довгі вечори просиджував він за улюбленим заняттям, прикрашаючи свищики і сопілки нехитрим орнаментом із простих ламаних ліній. Згодом дитяче захоплення переросло в серйозні наміри, й батьки віддали його в 1923 році в науку до майстерні Василя Девдюка в Старому Косові.
Хлопець вчився сумлінно. Девдюк вимагав від учнів не тільки технічної досконалості у виконанні різьби та інкрустації, а й глибокого засвоєння інших способів обробки дерева — насамперед столярної і токарної справи. Вчитель був дуже суворим до учнів, якщо помічав нехтування його вимог.
У процесі навчання значне місце надавалось оволодінню технікою орнаментальної викладки кольоровим бісером та інкрустації перламутром, рогом, фарбованим деревом та кольоровим металом. У майстерні практикувалося фарбування дерева в чорний колір, що було викликано відсутністю чорного природного дерева, так званого гебану, яке імпортувалося з-за кордону і використовувалось гуцульськими різьбярами для виготовлення дорогоцінних виробів.
У цій майстерні дехто з учнів міг навчитись і мистецтву художнього випалювання по дереву, техніку якого Девдюк знав досконало.
Особлива вимогливість майстра хоч і робила добру славу школі Девдюка, нерідко була причиною того, що не всі учні витримували трирічний строк навчання. Лишалися найбільш здібні та витривалі. Після закінчення школи залишались у майстерні вчителя ще на рік або два, де виконували різні платні замовлення. Більшість учнів саме тут починала самостійну творчу працю, і Девдюк строго стежив за тим, щоб вони зберігали в чистоті гуцульський стиль, щоб не допускалось повторень орнаментальних композицій, бо це, на його думку, було причиною омертвіння і застою в творчості будь-якого майстра.
Першою напівсамостійною роботою М. Тимківа під час проходження цієї своєрідної практики був стіл, виготовлений на замовлення Коломийського староства, оздоблений орнаментальною різьбою з профільним та фігурним точінням. Далі майстер почав працювати самостійно, відкривши 1928 року власну майстерню в Косові. Асортимент художніх виробів цього періоду був, порівняно, невеликим. Це були предмети побутового призначення — різьблені та інкрустовані портрети і рамки, полички, цукорниці, масляниці, шкатулки. Пізніше він виготовляє декоративні прикраси — дерев'яне намисто, ґудзики, браслети, оздоблюючи їх гуцульським орнаментом, інкрустуючи перламутром, бісером, кольоровим металом. Через рік художні вироби Тимківа вже експонувалися на Косівській виставці.
Майстра вабили більш складні творчі процеси. Він використовує інкрустацію для портретних зображень. Наприклад, зробив портрет Т. Г. Шевченка, де основну роль відіграла текстура різних порід дерева. Ця спроба була одним із перших експериментів, які потім набули широкого розповсюдження.
Ще в майстерні Девдюка Тимків виявив нахил до конструювання нових форм меблів. Один із таких зразків — столик для ручних жіночих робіт — разом з іншими виробами було показано в 1936 році на виставці в м. Катовіцах (Польща).
У 1939 році М. Тимків подає свої художні вироби — декоративні тарелі, обкладинки до альбомів, шкатулки — на виставку в місто Закопане (Польща), за які його було нагороджено почесним дипломом.
Комерсанти від мистецтва, які спекулювали виробами гуцульських майстрів, запропонували майстрові здавати роботи до магазинів, так званих кооперативів, що існували на той час у м. Косів.
М. Тимків одним із перших виявив бажання працювати в щойно створеній артілі «Гуцульщина». На цей період припадають перші спроби майстра по внесенню сучасного змісту в традиційний гуцульський орнамент. Введення радянської емблематики в орнаментальні композиції надало його творам нового ідейного звучання. Пошуки засобів втілення сучасної тематики не відразу давали бажані наслідки, але митець був на правильному шляху.
У 1946—1948 роках Тимків продовжує працювати над новими формами художніх меблів. Уже до того на Гуцульщині було створено немало зразків інтер'єрного обладнання, в тому числі народних форм меблів. Чималу спадщину в цій галузі залишили прославлені різьбярі минулого — Юрій, Микола і Василь Шкрібляки, Марко Мегединюк, Василь Девдюк. Пізніше, в тридцятих і сорокових роках, над художніми формами гуцульських меблів продовжували працювати Василь Юсипчук з Космача, Василь Білак з Річки, Володимир Гуз з Косова та інші. Уважно вивчаючи досвід попередників і сучасників, М. Тимків виготовив кілька комплектів меблів, форми яких близькі до народних, традиційних.
Захоплення особливостями гуцульської житлової архітектури минулого позначилося на конструкціях предметів кімнатного обладнання та на формах інших виробів. Це не завжди давало позитивні наслідки, що особливо помітно в конструкції дерев'яної настільної лампи, яка зберігається нині в Державному музеї українського народного декоративного мистецтва УРСР. Лампа відтворює конструкцію архаїчної гуцульської архітектурної споруди. В даному випадку значення її обмежується лише тим, що вона являє собою музейний унікум з колекції минулого. У 40-х роках М. Тимків значно розширює й урізноманітнює асортимент художніх виробів, серед яких зустрічаються речі домашнього побуту і предмети декоративного призначення, сувеніри, обкладинки для книг-адресів. Заслуговує на увагу обкладинка для книги-альбома, яку було вручено як пам'ятний дарунок Спілки художників УРСР Московському Художньому академічному театру (МХАТу) в 50-річний ювілей його заснування. В цій роботі майстер знову використав традиційні мотиви гуцульського орнаменту, що були виконані площинною геометричною різьбою та випалюванням з інкрустацією перламутром, різноколірним бісером і кольоровими металами.
Він зробив деякі деталі інтер'єра гуцульського житлового будинку (лавка, вікно) на замовлення Академії архітектури УРСР. У 1940 році Тимків брав участь у виготовленні великого комплекту меблів для Кремлівського палацу.
Простотою форм і стриманістю оздоблення характеризуються меблі, виготовлені майстром для Будинку колгоспника в Києві (мисник, стіл, лавка і стільці). Цей комплект був представлений на виставках народного мистецтва в Києві (1946 р.) і Львові (1950 р.).
У той же час Тимків створив дві великі тарелі, орнаментовані плоскорізьбою та інкрустовані бісером, і кольоровим металом. Композиція орнаментальних мотивів тут дуже близька до традицій яворівської школи періоду її найвищого розквіту. Усі орнаменти розміщені на площині тарелі в трьох концентричних кругах, що побудовані ярусами і мають різну ширину. Подані в центрі тарелі орнаменти, в основі яких лежить мотив п'ятикутної зірки, вже не натуралістично відтворена емблема, а декоративне зображення, невіддільне і органічно співзвучне всьому ладові композиції. Тут сучасна ідея звучить з переконливою логічністю. У вирішенні верхнього концентричного круга-кайми тарелі майстер продемонстрував легкість, невимушеність і простоту орнаментальних ритмів, гармонію внутрішнього зв'язку окремих елементів. Традиції і новаторство виступають тут в органічній єдності.
Прагнення майстра до поєднання традиційних орнаментальних мотивів із сюжетними композиціями видно і в наступних його творах. Наприклад, в обкладинці до «Пам'ятної книги», яку Тимків виконав у співавторстві з косівськими різьбярами В. Гузом, М. Бернацьким, Т. Баранюком та М. Юсипчуком. Згадана робота була присвячена 10-річчю возз'єднання західних земель в єдиній Українській радянській державі.
Заслуговують на серйозну увагу експерименти Тимківа в галузі художнього випалювання по дереву, яке він застосовує в декоративних прикрасах інтер'єрного обладнання та в архітектурних деталях приміщень громадського призначення.
У 50-х роках майстер продовжує працювати над тематичними композиціями. Він виготовляє кілька тарелей із зображенням гербів союзних республік, з портретами Тараса Шевченка, Ольги Кобилянської, Юліуса Фучіка, Івана Франка, Богдана Хмельницького. Твори Тимківа експонуються на виставках, присвячених Декадам української літератури і мистецтва в Москві (1951 р., 1961 р.), на виставках у Болгарії (1957 р.),Варшаві (1956 р.),Лейпцігу (1957р.).
Творчий шлях М. Тимківа складний і своєрідний. Він приділяє велику увагу збиранню та охороні пам'яток народного мистецтва Прикарпаття, вивчає і збирає термінологію гуцульських назв орнаментів та інструментів.
Тимків був запрошений на педагогічну роботу в Косівське училище прикладного мистецтва, де працював майстром художньої обробки дерева. Пізніше він очолював Івано-Франківське відділення Спілки художників Української РСР.
Митець виготовив понад 1200 творів декоративно-прикладного мистецтва, які свідчать про самобутню художню культуру прекрасного куточка України — Гуцульщини.