Четвер, 30 березня, 2017

2.6.24. Причини невдачі віча в Жаб'ю

Гори в ті часи являлися в політичних питаннях відсталими селами. Перед війною гори ще спали політичним сном. Там, вправді, були поодинокі партийні діячі, як Соломійчук Юра, Шекерик та інші, але це були лиш поодинокі, що були політично освідомлені, а, взагальному, народ ще спав. Коли перед війною на долах вже вирувало політичне життя, то гори лишень зачали будитися. По війні доли в прогресивній роботі двигнулися вперед і пішли вліво, то гори тогди лишень пробудилися і станули на тому політичному рівні, що доли до війни. В долах радикальна партия вважалася вже такою, що вона свій вік віджила, а гори були тогди в такій стадиї політичного життя, що радикальна партия, з приміненням шумних кличів в національнім забарвленню, була для гір найбільш прийнятною партиєю. Богато для поширення впливів партиї зробив Шекерик і, взагалі, правління партиї. Шекерик виступав з шумними промовами на вічах і в горах був, якби царем в царстві, а правління партиї старалося дуже високо піднести єго авторитет, називаючи єго верховинським орлом, і при цьому високо оцінювала єго заслуги в політичному освідомленю Гуцульщини.

Революция в Росії не мала великого впливу на гори. Щоби добре зрозуміти значіння революциї треба було бути політично усвідомленим, а серед слабо освідомлених народних мас Гуцульщини, впливи революциї применшувалися від шумних слів та таких же кличів, які кидала радикальна партия і Шекерик.

Оці причини вплинули на то, що мітинг в Жаб'ю не вдалося провести, а дальше ця подія ясно вказувала на то, що гори не підуть за "Сель-робом", підуть за радикалами.

 

© Передрук матеріалів тільки за наявністю активного гіперпосилання на www.kosiv.info - Веб-портал Косівщини - Косів, Косівщина, Гуцульщина та Карпати

Бібліотека - Марія Равшер. Здвиженський храм